Khamis, 4 Ogos 2011

basikal fixie

3 ulasan:

  1. Oleh PERSEKUTUAN KEBANGSAAN BERBASIKAL MALAYSIA 12hb April 2011 pukul 645 pagi JIKA semua berjalan lancar, Mohd Rizal Tisin bakal melakar sejarah kemungkinan muncul. Follow @terselubung – account twitter yang secara terselubung memberikan informasi yang terselubung. BHO Blog membawakan berita harian online terkini setiap hari bersama info semasa dan berita terkini.
    Artikel Tentang Basikal Fixie

    . Google search berita harian my buddhisme bersetuju dengan tranual gambargambar zalim gambar pelumba basikal malaysia gambar buddha kelantan gambar yang terok. Tag:,1999:blog4242563157694178737 20110524t22:49:3891507:00 durianmangkaublog free kan? apa ada hal kasi conteng lar satu kali.
    Artikel Tentang Basikal Fixie

    . Jika anda perhatikan betulbetul di sekeliling taman perumahan anda, anda pasti pernah melihat sekumpulan remaja ataupun mungkin orang dewasa menunggang basikal yang artikel tentang basikal fixie. Oleh persekutuan kebangsaan berbasikal malaysia 12hb april 2011 pukul 645 pagi jika semua berjalan lancar, mohd rizal tisin bakal melakar sejarah kemungkinan muncul artikel tentang basikal fixie. Kayuhan bukit mayong 13 feb 2011 2 komen by ij in basikal label: basikal tarikh : 13 februari 2011 masa : 800 pagi kayuhan ini disertai hanya empat (4) penuh tegar kscc iaitu artikel tentang basikal fixie.

    BalasPadam
  2. semua pasal basikal fixie
    Sekilas tentang basikal Fixie atau single gear, merancang dan membeli
    Basikal Fixie identik dengan gaya minimalis, murah dan tidak ribet. Basikal Fixie tidak mempunyai brek, pedal terus berputar selama roda mengelinding. Itulah basikal yang sedang trend dikalangan muda sampai pekerja. Mengunakan basikal tidak hanya sebagai alat pengangkutan, tetapi untuk gaya hidup. Membangun Basikal Fixie boleh dibilang gampang gampang susah, urusan komponen begitu banyak dan sebahagian boleh digabungkan dengan komponen sepeda balap. Hanya basikal Fixie lebih sederhana, ibarat golongan muda dengan gaya tersendiri sehingga boleh membuat basikal sesuka hati.

    BalasPadam
  3. Apakah ciri dari basikal Fixie.
    Basikal Fixie identik dengan basikal tanpa brek, tanpa gear dinamik belakang. Semua dibuat fix, roda berputar maka pedal ikut berputar. Mengerem Basikal Fixie hanya bergantung kekuatan pedal dengan menahan laju atau menggalakkan pedal ke belakang dan dibantu dari roda depan.
    Ban sepeda Fixie juga tipis, sehingga ringan ketika di genjot. dan yang lain menarik pada bahagian stang. Dimana stang atau handlebar basikal Fixie dibuat dengan tegak lurus. Minimalis disain menjadi ciri basikal single speed ini.

    Bagaimana mempunyai, membangun atau membuat basikal Fixie.
    Ada 2 pilihan.

    Beli jadi, menjimatkan masa dan tenaga, harga bergantung hati dan budget. Pilihan ini baik untuk mereka yang belum mempunyai rangka basikal atau tidak mahu repot. Harga relatif lebih mahal, dan bahagian-bahagian umumnya lebih bermutu.
    Harga basikal Fixie untuk minimum dengan komponen seadanya boleh mencapai 1.5 juta. Harga basikal Fixie yang cukup lumayan sekitar 2.5 juta atau lebih. Sedangkan harga basikal Fixie rakitan jenis generic dengan komponen cukup baik mencapai 2.5 juta - 3 juta (sudah turun 18 Januari 2011). Jenis sepeda fixie berjenama umumnya berada di atas 4 juta, bergantung bahagian yang sedang in.

    Merakit atau pengubahsuaian dari sepeda bekas.
    Yang ini lebih repot, tetapi ketika jadi akan memenuhi hati pemiliknya. Beli dari rangka kosong sudah banyak dijual, atau boleh memilih rangka polos dan di cat sendiri.
    Boleh juga mengunakan frame sepeda balap lama. Komponen dari roda bergerak dan diganti dengan komponen basikal Fixie yang simpel. Untuk ukuran frame sepeda balap tua umumnya masih boleh digunakan, rata rata Basikal Fixie direka untuk ban 700C. Jadi bisa saja basikal jenis road bike lama memasukan hub jenis 700c yang lebih kecil. Ingin meninggalkan sejarah pada basikal, boleh juga mempertahankan bahagian stang road bike. Sisanya boleh di modifikasi.

    Harga sepeda Polygon Fixie Zenith FX 2011 misalnya dijual sekitar 3.9 juta saja, dan sudah siap dipakai
    Harga frame fixie polos. Mau merakit sendiri, frame termurah dan polos tanpa cat ada yang menjual dengan harga 500 ribuan jenis besi, aluminium lebih mahal, dan terus naik untuk model yang sudah di cat.

    BalasPadam